Biram Zdravlje logo

Važni pomoćnik u učenju

shadow illustration

Saznajte više o uspješnosti učenja i razvoj kognitivnih i motoričkih sposobnosti kod djece.

UTJECAJ PREHRANE NA UČENJE

Kad razgovaramo u uspješnosti učenja i razvoju kognitivnih i motoričkih sposobnosti kod djece, kao i o pažnji, koncentraciji i sposobnosti fokusa na određene intelektualne i druge zadatke, najčešće se pozivamo na prirodne sposobnosti, genetiku, inteligenciju, karakter i psihičke faktore. No, često zanemarujemo vrlo važan faktor za pravilan razvoj i rad mozga i živčanog sustava kod djece i odraslih, a to je prehrana.

Osim vode i zdravih šećera (kojima obiluje voće) nutrijenti kao što su masne kiseline, magnezij i cink neophodni su za uspješne procese učenja, pamćenja, koncentraciju, motoriku i psihičku stabilnost. Navedene nutrijente u najvećoj mjeri možemo unijeti kroz meso i ribu, biljna ulja, sjemenke, integralne žitarice, povrće i suho voće. S obzirom na suvremeni način života, osobito u urbanim sredinama, namirnice koje su nam najčešće dostupne i najpraktičnije za konzumaciju nisu uvijek u dovoljnoj mjeri bogate potrebnim nutrijentima. Radi normalnog funkcioniranja u svakodnevnom života i radi olakšavanja tegoba vezanih uz učenje, pažnju i koncentraciju, korisno je unositi nutrijente kroz dodatke prehrani.

ŠTO AKO NE UNOSIMO DOVOLJNO NUTRIJENATA?

Nedostatak važnih nutrijenata za rad mozga, živčanog sustava i metaboličke procese neće samo utjecati na slabiju sposobnost učenja i koncentracije. Posljedice nedovoljnog unosa mogu biti puno ozbiljnije i dovesti do srčanih problema, upalnih procesa, a povezani su i s razvojnim poremećajima kao što su ADHD, disleksija, dispraksija i autistični poremećaji.

Osim toga, slabija sposobnost učenja i koncentracije već u dječjoj dobi dovodi do zaostajanja za vršnjacima, što, osim slabijeg uspjeha u daljnjem obrazovanju, može dovesti do nedostatka samopouzdanja i psihičkih problema.

MOĆ MASNIH KISELINA – ISTRAŽIVANJE

Jedan od razvojnih poremećaja koji muči oko 5% djece u ranoj školskoj dobi je dispraksija ili DCD (Developmental coordination disorder). Poremećaj se očituje u oslabljenim motoričkim sposobnostima, sporijem učenju i osobito u problemima s čitanjem i pisanjem. Simptomi ovog poremećaja nerijetko su povezani i imaju srodne simptome s disleksijom i ADHD-om.

Kako bi se testirao utjecaj esencijalnih masnih kiselina (omega 3 i omega 6), provedeno je istraživanje* na 117 djece u dobi od 5-12 godina. Kroz tri mjeseca grupa djece dobivala je dodatak prehrani s visokim udjelom masnih kiselina, dok je paralelno grupa djece dobivala placeboterapiju.

Nakon tri mjeseca, grupa djece koja je dobivala dodatak prehrani s masnim kiselinama pokazala je značajan razvojni napredak, osobito u čitanju, pisanju i sveukupnom ponašanju, odnosno prilagodbi radnom okruženju s vršnjacima. Preciznije, djeca su pokazala tri puta brži napredak u čitanju i dvostruko brži napredak u pisanju od grupe djece koja nisu dobivala pravu terapiju. Osim toga, brži napredak kontinuirano se nastavio i u razdoblju nakon 3 mjeseca redovitog uzimanja dodataka prehrani.

Rezultati se najbolje vide na primjeru razvoja rukopisu kod dječaka koji je sudjelovao u istraživanju i uzimao dodatak prehrani.

Kao što primjer slikovito pokazuje, napredak u rukopisu dječaka nakon samo tri mjeseca zaista je impresivan. Motorički problemi, kao i problemi s čitanjem, pisanjem, učenjem i koncentracijom mogu se rješavati u ranoj dobi, i vrlo je važno da se što ranije rješavaju. Zaostaci iz djetinjstva teže se nadoknađuju u kasnijoj dobi i posljedično za sobom vuku lošiji uspjeh u obrazovanju i karijeri. Kako bi se spriječile negativne posljedice i omogućilo svakoj osobi da u što većoj mjeri iskoristi svoj potencijal, potrebno je brinuti o pravilnom unosu važnih nutrijenata.

Optimalnu količinu esencijalnih masnih kiselina u kombinaciji s magnezijem i cinkom možete pronaći u Esprico® dodatku prehrani za djecu stariju od 5 godina i odrasle.

*Oxford-Durham study: “ A Randomized, Controlled Trial of Dietary Supplementation With Fatty Acids in Children With Developmental Coordination Disorder”; Alexandra J. Richardson and Paul Montgomery: Pediatrics 2005.

Kako do koncentracije u 6 koraka? >>>