Biram Zdravlje logo

5 savjeta kako se brzo rashladiti za vrućega vremena

shadow illustration

Priželjkivali ste ljeto, a sada tražite način kako se rashladiti? Mahanje rukama ne daje željene rezultate?

1. Sve je u vodi

Kad kažemo sve je u vodi, mislimo baš SVE je u vodi. Bilo da je pijete ili se njome polijevate, ova bistra tekućina je vaš najbolji prijatelj:

Pijte najmanje dvije litre vode dnevno.

Hladite zapešća pod tekućom hladnom vodom jer kroz zapešća prolazi jedna od glavnih vena pa se tako može rashladiti cijeli organizam.

Hlađenje glave također pomaže hlađenju cijelog organizma pa možete na čelo staviti hladni mokri ručnik i tako se osvježiti.

Kupanje u bazenu u kojemu je temperatura vode jedan do dva stupnja niža od tjelesne, ili tuširanje takvom vodom, puno je bolja opcija koja će vas osvježiti na duže vrijeme.

2. Ostanite u hladu

Sklanjanje sa sunca svakako je preporučljivo ako se nastojite rashladiti, ali i radi zaštite vaše kože i organizma. Sunce je najjače između 11 i 15 sati pa je u to vrijeme preporučljivo ostati u zatvorenom prostoru ili u hladu. I u svom domu možete napraviti hlad spuštanjem roleta ili navlačenjem zavjesa tijekom dana pri čemu ćete izbjeći prekomjerno zagrijavanje prostorija.

3. Razmišljajte o odjeći koju nosite

Odjeća koju nosimo uvelike utječe na to kako ćemo se nositi s velikim vrućinama. Pri tom, naravno, ne podrazumijevamo kako ćete obući debelu vestu, nego na detalje koji čine razliku. Nosite prirodne i prozračne materijale koji omogućuju disanje i hlađenje kože. Birajte dugačke široke rukave, hlače ili suknje, jer tako štitite kožu od štetnih sunčevih zraka pri čemu svijetle boje dodatno odbijaju svjetlost i vrućinu. Podignite kombinaciju sa šeširom koji će vas štititi od jakog sunca i pomoći održavanju stabilne i normalne tjelesne temperature.

shadow illustration

4. Zaštitite kožu sredstvom sa zaštitnim faktorom

Na kožu nanesite sredstvo sa zaštitnim faktorom bilo da se izlažete direktno suncu ili ne. Osim zaštite od opeklina, sredstvo osigurava zaštitni sloj na koži koji vas štiti i od pregrijavanja. Predlažemo zaštitno sredstvo s dodatkom Aloa vere ili metvice jer kreme ili losioni s dodatkom ovih biljaka ugodno hlade kožu. Ne zaboravite koristiti losione za hidrataciju kože nakon izlaganja suncu jer suha i dehidrirana koža pojačava osjećaj topline!

5. Hranite se lagano i osvježavajuće

Hrana također utječe na tjelesnu temperaturu. Od prezačinjene hrane se više znojimo jer organizam pokušava sniziti temperaturu tijela, zato je bolje odabrati više malih, laganih obroka raspoređenih tijekom dana s većim udjelom proteinskih namirnica. Voćne salate su idealan obrok za toploga vremena jer imaju visok sadržaj vode i pomažu hidrataciji i djeluju osvježavajuće. Uz to, probavni sustav sporije razgrađuje ovakvu vrstu hrane pa se energija otpušta tijekom dužeg razdoblja bez naglih udara energije i topline.

Sunce će uskoro sjati punim sjajem, stoga ne dozvolite da vas dočeka nespremnima.